loading...
بدمینتون بدون مرز
admin بازدید : 33 سه شنبه 08 مرداد 1392 نظرات (0)

" تنها مدال آور تیم ملی بزرگسالان ایران در مسابقات دهه فجر سال 90,
امسال کجاست !!!؟؟؟ "
امید کرمی که با کسب مقام سوم یکنفره,تنها ایرانی مدال آور,هم در یکنفره و هم در دونفره,هم در آقایان و هم در بانوان,در مسابقات دهه فجر سال گذشته بود و مسئولین فدراسیون هم با کمال تشکر و قدردانی فراوان از افتخار آفرینی او بجای پرداخت جایزه اش به دلار,با ریال با او تسویه کردند البته نه معادل قیمت دلار آنموقع یعنی حدود 2500 تومان بلکه به نرخ دولتی یعنی حدود 1200 تومان یعنی نصف قیمت و نصف جایزه واقعی اش.جایزه نفر سوم انفرادی به دلار حدود 700 هزار تومان میشد که به امید حدود 350 هزار تومان دادند.
برای یک بازیکن ملی پوش در بالاترین سطح بدمینتون ایران با توجه به شهرستانی بودن, متاهل بودن,مربی و حریف تمرینی نداشتن و از همه مهمتر,نبودن اسم او در لیست معدود بازیکنان مورد حمایت فدراسیون که بر روی آنها سرمایه گذاری شده و چندین مورد دیگر,
این مقام یعنی افتخار و این جایزه یعنی فحش ...
امید با 350 هزار تومان قبض موبایلش را هم نمیتواند بدهد,چه برسد به برگشتن هزینه هایی که برای آمادگی در مسابقات پارسال کرده بود.دیگر تقدیر و تشکر و جایزه پیشکش ...
حدود 2 میلیون تومان هزینه 6 ماه آمادگی برای مسابقات دهه فجر پارسال او شده که عبارتست از:گریپ ماهیانه 20 هزار تومان,زه ماهیانه 50 هزار تومان,توپ ماهیانه 200 هزار تومان و غیره مثل هزینه های خوراک و رفت و برگشت.
و این تازه در شرایطی بوده که برند ویکتور هم در زمینه راکت,کفش,کاور,تی شرت و شورت اسپانسر امید بوده ...
امسال هم امید توانست در :
دور اول رنکینگ در زنجان,مقام اول یکنفره و مقام دوم دونفره
قهرمان کشوری زنجان,مقام دوم دونفره
و مسابقات بین المللی اربیل عراق,مقام سوم یکنفره را کسب کند که باز هم تنها ایرانی مدال آور در قسمت یکنفره آقایان این مسابقات بود.
و اما اصل مطلب :
امید برای شرکت در انتخابی مسابقات دهه فجر درگیر امتحانات میان ترم دانشگاهیش بود
که با توجه به هماهنگی که با مدیر تیمهای ملی انجام داده بود و نامه ای که از طرف مدیر گروهش برای فدراسیون ارسال کرده بود,به دلیل نداشتن شماره نامه,مورد تایید کمیته فنی قرار نگرفت و با وجود تماس تلفنی جناب آقای دبیر با مدیر گروه دانشگاه امید در رابطه با گرفتن تاییدیه که مدیر گروه هم همه موارد را تایید نموده,باز هم امید کرمی در لیست بازیکنان حاضر در مسابقات دهه فجر امسال قرار داده نشد.
این در شرایطی است که یکی دیگر از بازیکنان خوب تیم ملی بزرگسالان هم در انتخابی به علت مصدومیت شرکت نکرد البته در آن تاریخ در تهران حضور پیدا کرد ولی در لیست بازیکنان حاضر در مسابقات قرار گرفت.سوال اینجاست که چطور یک بازیکن مصدوم که مورد تایید پزشک فدراسیون هم قرار گرفته میتواند در مسابقات شرکت کند که بهتر است بگوییم شرکت داده شده ولی بازیکنی که بخاطر امتحاناتش نتوانسته در انتخابیها شرکت کند در مسابقات شرکت داده نمیشود ؟؟؟!!!
شاید اشتباه امید اینجا بوده که با صداقت رفتار کرده نه با سیاست و بجای دلیل واقعی امتحاناتش به دروغ مصدومیت را بهانه نکرده و اکنون با همه افتخاراتی که بدست آورده نمیتواند در مسابقات امسال شرکت کند و بهتر است بگوییم شرکت داده نشده است.
شاید هم تمایل نداشتن فدراسیونیها برای حضور نداشتن امید با بهانه گیریهایی که میکنند دلایل دیگری داشته باشد مثل :
مصاحبه هایی که امید در اعتراض به برخی سیاستهای فدراسیون کرده بود یا مهمتر از آنها
مصاحبه هایی که برای اعتراض به همین مورد جایزه ریالی دهه فجر پارسال انجام داده بود یا
به دلیل نتایجی که امید گرفته ولی آن معدود بازیکنان تحت حمایت و سرمایه گذاری فدراسیون نتوانسته اند کسب کنند و این سیاستهای جوانگرایی فدراسیون را زیر سوال برده.
در ضمن اگر بجای این بهانه گیریها و تلافی کردنهای بچه گانه,امید کرمی را در مسابقات امسال شرکت میدادند او به همراه محمدرضا خردمندی عزیز,تنها بازیکنان ایرانی در قسمت آقایان بودند که در جدول اصلی حضور داشتند و شاید باز هم امید میتوانست آبروی ما و مخصوصا فدراسیونیها را بخرد ...
امید کرمی نیاز و حسرتی برای شرکت در مسابقات دهه فجر ندارد ولی این بهانه گیریهای کودکانه و تلافی جوییهای غرض ورزانه شما برای خودتان زشت است و فقط به بدمینتون ایران ضرر میرساند و دیگر هیچ.
شرکت ندادن امید کرمی در مسابقات امسال چیزی از ارزشهای او کم نمیکند و او برای همه ما همان امید همیشگی بوده,هست و خواهد بود.
" عکس زیر : امید کرمی از ایران مقام سوم,بازیکنی از هند مقام دوم,نیلوکا از سریلانکا مقام اول در دهه فجر سال 90 "

 

 

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 16
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 144
  • بازدید کلی : 2,587